חופש ללכת בדרך משלך
הצד הוורוד של וספה
וספה תמיד “יצאה לדרך” כשמדובר בשינוי, בין אם מבחינת ניידות או סגנון. שנות ה-80, יותר מכל עשור אחר, ראו נשים הופכות לרוכבות העיקריות של וספה. כחלק ממהפכה גדולה יותר, נשים לקחו את השליטה על האופנה שלהן על ידי שימוש בביגוד כדי לבטא את עצמן דרך בגדי פנאי עם צבעים טעונים במיוחד. זה היה העשור שבו אופנת הנשים שאפה לפרובוקציה ומשיכת תשומת לב.

אופנת שנות ה-80 גילמה עודפות, הגזמה וראוותנות והשתמשה בתחכום בקומפוזיציה הוויזואלית שלה. הרוח הדומה של וספה עצמה, של חדשנות ונועזות, הובילה באופן טבעי לשיתופי פעולה ששיחקו עם הצבעים הססגוניים של הקטנוע.

חשוב לשקול כיצד הייצוג של נשים בתוך קמפיינים של וספה התפתח, הן במודעות מודפסות של שנות ה-40 והן בפורמטים מגוונים יותר ויותר של מדיה, כולל הקולנוע. דימויים אלה עזרו לעצב את הדמיון הקולקטיבי שלנו ולשקף כיצד הדרכים שלנו לנוע בערים ובמרחב השתנו
הסרט המפורסם של ויליאם ויילר מ-1953, “Roman Holiday”, משקף באופן מבריק את היופי הפרובוקטיבי אך האותנטי שבא לידי ביטוי באיורי הוספה של פרנקו מוסקה מאותו עשור. עם זאת, אלגנטיות זו מאוזנת על ידי הרוח הצעירה של אודרי הפבורן, המככבת בסרט ורוכבת על וספה 125 ברחבי העיר הנצחית. לעתים, הפבורן לוקחת את הוספה במשחקיות למקסימום המהירות, ומשאירה את הקהל עם תמונות בלתי נשכחות של גילוי והנאה.


עשור לאחר מכן, בשנות ה-60, תיאורים של נשים רכובות על וספה שיקפו מראה נועז, בדומה לאניטה אקברג בסרטו של פדריקו פליני משנת 1960 “לה דולצ’ה ויטה”. בסרט, הפפראצי משתמשים בוספה כדי להסתובב ברומא במהירות בחיפוש אחר סיפור ראוי לפרסום.
בשנות ה-70, הקמפיין הפרסומי Vespa dà una svolta alle cose (“וספה הופכת את הדברים”), הראה צעירה שעוקפת בביטחון רוכב גבר שאין עליו עוררין במירוץ. אלו היו השנים שבהן וספה הדגישה את אומץ ליבן של נשים. לדוגמה, קמפיינים הראו נשים הלובשות גם בנדנות וגם תכשיטים נוצצים. נשים אלו היו עצמאיות ובטוחות בעצמן ומצאו בוספה כלי לחופש.

אחרי שהוצגה בקמפיינים של וספה בסגנון ומפית במהלך שנות ה-80, נשים הוצגו כרעננות ודינמיות מאז שנות ה-2000 ואילך. נשים שהוצגו דרך עדשת הצלם פיטר ביארד גם הוצגו כמפוארות ואיקוניות. עובדה זו עדיין נכונה לגבי האופן שבו נשים מפורסמות מוצגות לצד וספה, כמו ניקול קידמן בסרט של סידני פולאק מ-2005 “המתורגמנית”.

וספה, נשים וצבע הם שלושה רכיבים שהולכים יחד, בין אם זה בצורה של וספה PX משנות ה-80, הופעת קאמאו בווידאו, נסיעה ברחובות העיר, צילום חטוף, חולצת טי עם לוגו של שון ווותרספון או גישה כללית לחיים. השורה התחתונה היא שוספה מייצגת שמחה, חופש ואומץ לשבור כללים מקובעים מראש.

גלו עוד דגמים

VESPA 125 T5 POLE POSITION
1985
פותחה ב-1985 כוספה חדשה לחלוטין ומעוצבת מחדש, ה-125 T5 פול פוזישן צוידה במנוע חדש שהעניק ביצועים משופרים. הקווים התוקפניים, הספוילר, המגן הרוח והמדחום הדיגיטלי הדגישו את אופייה הספורטיבי. בזמן זה, היה לפיאג’יו המשימה הקשה להתמודד עם תחרות רועשת ונחושה מיפן.

VESPA 50 S
1985
כדי לקבל את הדרישות של מדינות מסוימות, פיאג’יו פיתחה דגם 50 סמ”ק מהיר יותר. המנוע ייצר הספק גבוה יותר אף עם אותם מדדי קידוח ומהלך כמו הדגם הסטנדרטי בשנת 1985.